Hverdag

Aktive dager med DNTung Bergen

Torsdags kveld ble det arrangert grillkveld for turledere hjemme hos Synnve i Bergen turlag. Vi var rundt 15 turledere, mange med mye erfaring som har vrt aktive i mange r og noen som meg som er...

Strutsefarmen

Neste uke har jeg ansvaret for 42 barn fra 5. - 7. klasse nr jeg skal jobbe som leirleder p Strutsefarmen i Fyllingsdalen i Bergen. Grden drives av Birte Larsen som skal vre med p "Jakten p k...

Grunnleggende ungdomsturlederkurs

I helgen har jeg fullfrt modul 1 og 2 i Bergen Turlags turlederutanning! :D Med dette kurset er jeg kvalifisert til lede turer i nrmiljet for ungdom mellom 13 - 26 r og allerede neste helg sk...

Stavanger

Hei igjen! Jeg forskte starte opp bloggingen igjen etter at jeg var kommet hjem fra sydenferien p Kypros, men et voldsomt tordenvr gjorde at vi mistet internettet et par dager. I tillegg har d...

Tur over Vidden

Turen mellom Flyen og Ulriken er den vi bergernsere kaller for "Vidden". I gr skinte solen og jeg la ut p en langtur sammen med Eirin, Trine og hundene vre. Det ble vel 4 timer i fjellet og det...

Kypros

Ut ifra leserstatistikken som tok en liten topp i gr, tenker jeg at mange kanskje ventet en bloggoppdatering med en gang jeg kom hjem fra ferie og fikk tilgang til internett igjen, men det hadde j...

Elverum -> Stress -> Bergen

Puh! Endelig kan jeg puste ut her jeg sitter hjemme hos familien min i Bergen etter en stressende reise fra Elverum. Planen var at jeg skulle reise med tog fra Elverum kl 15.18 i dag, men da jeg ko...

Grilling i Elverum

Mellom regnbyene i dag kom det noen timer med sol hvor vi endelig fikk grillet. Det skulle vi egentlig gjort for mange uker siden, men vi har ikke hatt tid og vr til det enda. Siste sjanse fr avr...

Sommeren 2013

N er den 3 mneder lange sommerferien min i gang! :D I gr kom karakterene p eksamene. Vi har hatt en skriftlig og en muntlig eksamen i Helsepedagogikk, hvor jeg fikk A(!!!) p skriftlig og C p ...

Melodi Grand Prix

Beklager stillheten p bloggen de to siste dagene! Som jeg nevnte i treningsplanen dro jeg og rjan til Kbenhavn og videre til Malm for se Melodi Grand Prix finalen. Flyet gikk ganske sent fra ...

Sommerjobb i Bergen Turlag

I fjor sommer var jeg s heldig f drmmejobben som assisterende turleder p fire av Bergen Turlag sine sommerleirer for barn og ungdom. Da var vi stort sett 4-5 assisterende turledere og en hove...

BERGEN! <3

Etter ha ndd mitt frste delml i lping p fredag var det full fart og av grde for rekke bussen og reise til Bergen. Jeg ble hentet av mamma p flyplassen og vi kjrte rett til frisren hvor...

Travle dager

Det er kjempemye gjr for tiden! I dag hadde vi eksamensinnlevering, i morgen har vi siste dagen med praksis og neste torsdag har vi ny eksamen som jeg holder p forberede meg til. P fredag re...

Kameradilemma

KRISE!!! KRISE!!! KRISE!!! Hva gjr en blogger nr kameraet faller i bakken og blir delagt?! Jo, hun leverer det raskest mulig p reperasjon selvflgelig! Men nr prisen p reperasjonen vil koste...

sj, jeg liker det ikke!

En av de andre bloggene som jeg pleier lese har ofte fine bilder av frukt og grnnsaker sammen med en type hvitmuggost som kalles brie. Det ser jo s delikat ut, s jeg ble fristet og laget meg e...

Vis meg ditt kjleskap

Matbudsjettet gikk over all forventning forrige uke! Jeg skulle jo prve handle for max 500 kroner, men det endte med at jeg bare handlet jeg for 350 kroner!! Ofte handler jeg gjerne for over 700...

Folkehelse

Skal du ske opptak til hgskole og har interesse for kosthold og fysisk aktivitet, br du kanskje vurdere Folkehelse ved Hgskolen i Hedmark i Elverum. Dette er hva jeg studerer og n har skolen l...

konomisk handel

Som student er det ikke alltid man har like god rd. Etter at jeg sluttet jobbe i dyrebutikken og begynte reise mer, er det ikke mye til overs med det usle studielnet vi fr. Derfor har jeg be...

All alone! :(

Mamma og Frida reiste med nattoget til Bergen i grkveld, s i dag er jeg helt alene. Det er uvant vre uten hund, men egentlig litt deilig ogs. Jeg har jo allerede ftt gjort mye! :D Fine Fr...

Hektet p fruktsalat! :)

I Polen var det kjempemye godt velge i frokostbuffeten p Mariott hotell, og porsjonene ble raskt tredoblet i forhold til hvordan de pleier vre. Jeg spiste blant annet fruktsalater med yoghurt...

Pskebesk

Da er mamma kommet p pskebesk! Sist hun var p besk bodde jeg i en fin, men dyr leilighet og n har jeg flyttet til noe hun kaller en hytte. Standarden er lang ifra slik som den var i den forri...

Luksus p Mariott! :D

Blir en lynkjapp oppsummering i dag ogs! :) Vi har n flyttet fra 3 stjerners hotellet i Modlinska og over til femstjerners LUKSUS hotellet Mariott som ligger midt i Warszawa. Hotellet er p hele...

Kjapp oppdatering :)

Hei! Internettet er svrt ustabilt, s det blir bare en kjapp oppdatering n :) Ankom Warszawa i Polen i gr, og etter en ganske lang taxitur p jakt etter hotellet s fant vi det. Hotellet ligger...

Warszawa, here we come! :)

For akkurat et r siden reiste jeg og min gode venninne Katrine p shopping- og halvmaratontur til Warszawa, hvor vi bodde p LUKSUS hotellet Hilton. N er det klart for gjentakelse, denne gangen m...

Effektiv fridag :)

Dagen er allerede lang! Jeg har fri bde fra trening, skole og jobb i dag, men vknet likevel helt av meg selv, lys vken og med skikkelig gangsperr klokken 6.30 i morges. Etter et mislykket forsk...

Hundekjring p Ilseng! :)

I dag har jeg og Katrine hatt en fantastisk fin dag p Ilseng hvor Hamar- og Hedmarken Turistforening arrangerte hundekjring. Hele 35 spreke hunder av rasen Alaska Husky sto ivrige og ventet p os...

Reisefeber!

Dette ret blir det mange reiser, i hvertfall frem til sommeren. Jeg har allerede vrt i Bergen, Stavanger og p Tenerife, og om drye to uker gr turen til Warszawa i Polen. I mai blir det ekstra ...

Siden sist...! :)

Over 2 mneder siden sist blogginnlegg og mye har skjedd siden det! :) Jeg har sagt opp jobben i dyrebutikken (Elverum Zoo) og hadde min siste vakt 30. januar. Jobben slet meg ut og jeg fikk ikke ...

Julestemning! <3

I helgen ble det pynting av pepperkakehus og med julemusikk, glgg, sjokolade, risengrynsgrt og frjulsgaver ble det god julestemning. Det eneste som mangler n er sn ute og litt julepynt. Temper...

Nye headere! :D

Tuuusen takk til min skjnne venninne Charlotte i Bergen som hjelper meg med designe bloggen. N har hun laget tre headere til meg! :DNr. 1 Nr. 2 Nr. 3Hvilke likte du best?

Brstopp!!

Kjre, snille trofaste lesere! Beklager at det har blitt en skikkelig brstopp med bloggingen. Vi er i full gang med eksamen og sirkusving p skolen, noe som tar mye tid. Samtidig har jeg jobbet l...

Forslag?

En kjapp liten bloggings fra meg fr jeg m videre med dagens mange gjreml :) Jeg har etterhvert delt ganske mange oppskrifter med dere, s n tenkte jeg at dere kunne f dele deres oppskrifte...

Lrdagsbilder :)

Jeg oppdaget akkurat at klokken er en time mindre p macen og mobilen enn hva klokken p veggen er. Hvorfor er det ingen som har fortalt meg at vi skulle stille klokken i dag?! Flaks at det er sn...

Tuuusen takk mamma!! :D

Jeg fikk hentelapp p en pakke som var kommet i posten i gr, men jeg var p mte i Kongssvinger med jobben hele ettermiddagen og kvelden s jeg fikk ikke tid til hente den. Det frste jeg gjorde...

I farten! :)

Tiden flyr nr det er mye gjre og vi er visst allerede midtveis i uken. Onsdager er alltid ukens tyngste treningsdag for meg, men i dag kjente jeg meg skikkelig opplagt p morgenen og kom meg de...

Strong is the new skinny!

Jenter n er det superhot med en sterk og veltrent kropp, ikke en tynn og utslitt. La oss komme i gang med skikkelig styrketrening!! :) Jeg har trent utholdende styrke siden jeg var 17 r. I begyn...

En typisk dag!

I gr kveld kom jeg tilbake i Elverum etter 10 dager p ferie hos familien min i Bergen. Det sier seg nesten selv at kostvanene ikke har vrt helt p topp, s n er jeg veldig motivert for komme ...

Bloody Weekend!!

Overskriften hres kanskje dramatisk ut, men dette har vrt en blodig helg! Jeg trener blodspor med hunden min og denne helgen har Retrieverklubben arrangert blodsporprve. Jeg har vrt aktiv i Ret...

Elverum - Bergen

Endelig er reisen p godt over 11 timer oversttt og jeg er kommet hjem til familien min i Bergen. Jeg og Frida har vrt p farten siden kl. 06 i morges og det har vrt en veldig lang dag. P strek...

Bursdagsfeiring :)

En kjapp oppsummering av grsdagen!! Jeg fylte 21 r og det ble feiret jeg med to gode venninner. Ekta serverte hjemmelaget pai og jeg kom med gulrotkake (se forrige blogginnlegg). P kvelden kost...

Student med 5 jobber

Ja, dere har lest riktig! Jeg er bde fulltidsstudent og har 5 jobber! Det er litt travelt innimellom, men for meg er det supert med mye variasjon. Elverum Zoo - EkstrahjelpJeg har snart 3 r me...

Shoppingtur til Vestby

Jeg har hatt det ganske travelt de to siste dagene, men her kommer en kort oppsummering fra grsdagen. Da var jeg og to venninner p roadtrip til Vestby for handle billige merkevarer p Norges st...

Dagens innkjp

Som dere kanskje har skjnt, er jeg litt over middels opptatt av hva jeg spiser. Sunn mat er viktig, og ved gjre de riktige innkjpene er det absolutt ikke vanskelig spise sunt. Det er klart a...

Studietrbbel

I dag er det 11. september og fristen for ske opptak til studiet ved NIH (Norges Idrettshgskole) gr ut. Kurset "Kosthold og trening" er et nettstudie som gr over ca. 2 mneder og utdanner deg...
Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Hgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men ogs litt om fysisk aktivitet. Jeg hper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du sprsml er du velkommen til kontakte meg p stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du nsker bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn p www.herbashop.no/ss98.