Hverdag

Aktive dager med DNTung Bergen

Torsdags kveld ble det arrangert grillkveld for turledere hjemme hos Synnøve i Bergen turlag. Vi var rundt 15 turledere, mange med mye erfaring som har vært aktive i mange år og noen som meg som er...

Strutsefarmen

Neste uke har jeg ansvaret for 42 barn fra 5. - 7. klasse når jeg skal jobbe som leirleder på Strutsefarmen i Fyllingsdalen i Bergen. Gården drives av Birte Larsen som skal være med på "Jakten på k...

Grunnleggende ungdomsturlederkurs

I helgen har jeg fullført modul 1 og 2 i Bergen Turlags turlederutanning! :D Med dette kurset er jeg kvalifisert til å lede turer i nærmiljøet for ungdom mellom 13 - 26 år og allerede neste helg sk...

Stavanger

Hei igjen! Jeg forsøkte å starte opp bloggingen igjen etter at jeg var kommet hjem fra sydenferien på Kypros, men et voldsomt tordenvær gjorde at vi mistet internettet et par dager. I tillegg har d...

Tur over Vidden

Turen mellom Fløyen og Ulriken er den vi bergernsere kaller for "Vidden". I går skinte solen og jeg la ut på en langtur sammen med Eirin, Trine og hundene våre. Det ble vel 4 timer i fjellet og det...

Kypros

Ut ifra leserstatistikken som tok en liten topp i går, tenker jeg at mange kanskje ventet en bloggoppdatering med en gang jeg kom hjem fra ferie og fikk tilgang til internett igjen, men det hadde j...

Elverum -> Stress -> Bergen

Puh! Endelig kan jeg puste ut her jeg sitter hjemme hos familien min i Bergen etter en stressende reise fra Elverum. Planen var at jeg skulle reise med tog fra Elverum kl 15.18 i dag, men da jeg ko...

Grilling i Elverum

Mellom regnbyene i dag kom det noen timer med sol hvor vi endelig fikk grillet. Det skulle vi egentlig gjort for mange uker siden, men vi har ikke hatt tid og vær til det enda. Siste sjanse før avr...

Sommeren 2013

Nå er den 3 måneder lange sommerferien min i gang! :D I går kom karakterene på eksamene. Vi har hatt en skriftlig og en muntlig eksamen i Helsepedagogikk, hvor jeg fikk A(!!!) på skriftlig og C på ...

Melodi Grand Prix

Beklager stillheten på bloggen de to siste dagene! Som jeg nevnte i treningsplanen dro jeg og Ørjan til København og videre til Malmø for å se Melodi Grand Prix finalen. Flyet gikk ganske sent fra ...

Sommerjobb i Bergen Turlag

I fjor sommer var jeg så heldig å få drømmejobben som assisterende turleder på fire av Bergen Turlag sine sommerleirer for barn og ungdom. Da var vi stort sett 4-5 assisterende turledere og en hove...

BERGEN! <3

Etter å ha nådd mitt første delmål i løping på fredag var det full fart og av gårde for å rekke bussen og reise til Bergen. Jeg ble hentet av mamma på flyplassen og vi kjørte rett til frisøren hvor...

Travle dager

Det er kjempemye å gjør for tiden! I dag hadde vi eksamensinnlevering, i morgen har vi siste dagen med praksis og neste torsdag har vi ny eksamen som jeg holder på å forberede meg til. På fredag re...

Kameradilemma

KRISE!!! KRISE!!! KRISE!!! Hva gjør en blogger når kameraet faller i bakken og blir ødelagt?! Jo, hun leverer det raskest mulig på reperasjon selvfølgelig! Men når prisen på reperasjonen vil koste...

Æsj, jeg liker det ikke!

En av de andre bloggene som jeg pleier å lese har ofte fine bilder av frukt og grønnsaker sammen med en type hvitmuggost som kalles brie. Det ser jo så delikat ut, så jeg ble fristet og laget meg e...

Vis meg ditt kjøleskap

Matbudsjettet gikk over all forventning forrige uke! Jeg skulle jo prøve å handle for max 500 kroner, men det endte med at jeg bare handlet jeg for 350 kroner!! Ofte handler jeg gjerne for over 700...

Folkehelse

Skal du søke opptak til høgskole og har interesse for kosthold og fysisk aktivitet, bør du kanskje vurdere Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark i Elverum. Dette er hva jeg studerer og nå har skolen l...

Økonomisk handel

Som student er det ikke alltid man har like god råd. Etter at jeg sluttet å jobbe i dyrebutikken og begynte å reise mer, er det ikke mye til overs med det usle studielånet vi får. Derfor har jeg be...

All alone! :(

Mamma og Frida reiste med nattoget til Bergen i gårkveld, så i dag er jeg helt alene. Det er uvant å være uten hund, men egentlig litt deilig også. Jeg har jo allerede fått gjort mye! :D Fine Fr...

Hektet på fruktsalat! :)

I Polen var det kjempemye godt å velge i frokostbuffeten på Mariott hotell, og porsjonene ble raskt tredoblet i forhold til hvordan de pleier å være. Jeg spiste blant annet fruktsalater med yoghurt...

Påskebesøk

Da er mamma kommet på påskebesøk! Sist hun var på besøk bodde jeg i en fin, men dyr leilighet og nå har jeg flyttet til noe hun kaller en hytte. Standarden er lang ifra slik som den var i den forri...

Luksus på Mariott! :D

Blir en lynkjapp oppsummering i dag også! :) Vi har nå flyttet fra 3 stjerners hotellet i Modlinska og over til femstjerners LUKSUS hotellet Mariott som ligger midt i Warszawa. Hotellet er på hele...

Kjapp oppdatering :)

Hei! Internettet er svært ustabilt, så det blir bare en kjapp oppdatering nå :) Ankom Warszawa i Polen i går, og etter en ganske lang taxitur på jakt etter hotellet så fant vi det. Hotellet ligger...

Warszawa, here we come! :)

For akkurat et år siden reiste jeg og min gode venninne Katrine på shopping- og halvmaratontur til Warszawa, hvor vi bodde på LUKSUS hotellet Hilton. Nå er det klart for gjentakelse, denne gangen m...

Effektiv fridag :)

Dagen er allerede lang! Jeg har fri både fra trening, skole og jobb i dag, men våknet likevel helt av meg selv, lys våken og med skikkelig gangsperr klokken 6.30 i morges. Etter et mislykket forsøk...

Hundekjøring på Ilseng! :)

I dag har jeg og Katrine hatt en fantastisk fin dag på Ilseng hvor Hamar- og Hedmarken Turistforening arrangerte hundekjøring. Hele 35 spreke hunder av rasen Alaska Husky sto ivrige og ventet på os...

Reisefeber!

Dette året blir det mange reiser, i hvertfall frem til sommeren. Jeg har allerede vært i Bergen, Stavanger og på Tenerife, og om drøye to uker går turen til Warszawa i Polen. I mai blir det ekstra ...

Siden sist...! :)

Over 2 måneder siden sist blogginnlegg og mye har skjedd siden det! :) Jeg har sagt opp jobben i dyrebutikken (Elverum Zoo) og hadde min siste vakt 30. januar. Jobben slet meg ut og jeg fikk ikke ...

Julestemning! <3

I helgen ble det pynting av pepperkakehus og med julemusikk, gløgg, sjokolade, risengrynsgrøt og førjulsgaver ble det god julestemning. Det eneste som mangler nå er snø ute og litt julepynt. Temper...

Nye headere! :D

Tuuusen takk til min skjønne venninne Charlotte i Bergen som hjelper meg med å designe bloggen. Nå har hun laget tre headere til meg! :DNr. 1 Nr. 2 Nr. 3Hvilke likte du best?

Bråstopp!!

Kjære, snille trofaste lesere! Beklager at det har blitt en skikkelig bråstopp med bloggingen. Vi er i full gang med eksamen og sirkusøving på skolen, noe som tar mye tid. Samtidig har jeg jobbet l...

Forslag?

En kjapp liten bloggings fra meg før jeg må videre med dagens mange gjøremål :) Jeg har etterhvert delt ganske mange oppskrifter med dere, så nå tenkte jeg at dere kunne få dele deres oppskrifte...

Lørdagsbilder :)

Jeg oppdaget akkurat at klokken er en time mindre på mac´en og mobilen enn hva klokken på veggen er. Hvorfor er det ingen som har fortalt meg at vi skulle stille klokken i dag?! Flaks at det er søn...

Tuuusen takk mamma!! :D

Jeg fikk hentelapp på en pakke som var kommet i posten i går, men jeg var på møte i Kongssvinger med jobben hele ettermiddagen og kvelden så jeg fikk ikke tid til å hente den. Det første jeg gjorde...

I farten! :)

Tiden flyr når det er mye å gjøre og vi er visst allerede midtveis i uken. Onsdager er alltid ukens tyngste treningsdag for meg, men i dag kjente jeg meg skikkelig opplagt på morgenen og kom meg de...

Strong is the new skinny!

Jenter nå er det superhot med en sterk og veltrent kropp, ikke en tynn og utslitt. La oss komme i gang med skikkelig styrketrening!! :) Jeg har trent utholdende styrke siden jeg var 17 år. I begyn...

En typisk dag!

I går kveld kom jeg tilbake i Elverum etter 10 dager på ferie hos familien min i Bergen. Det sier seg nesten selv at kostvanene ikke har vært helt på topp, så nå er jeg veldig motivert for å komme ...

Bloody Weekend!!

Overskriften høres kanskje dramatisk ut, men dette har vært en blodig helg! Jeg trener blodspor med hunden min og denne helgen har Retrieverklubben arrangert blodsporprøve. Jeg har vært aktiv i Ret...

Elverum - Bergen

Endelig er reisen på godt over 11 timer overstått og jeg er kommet hjem til familien min i Bergen. Jeg og Frida har vært på farten siden kl. 06 i morges og det har vært en veldig lang dag. På strek...

Bursdagsfeiring :)

En kjapp oppsummering av gårsdagen!! Jeg fylte 21 år og det ble feiret jeg med to gode venninner. Ekta serverte hjemmelaget pai og jeg kom med gulrotkake (se forrige blogginnlegg). På kvelden kost...

Student med 5 jobber

Ja, dere har lest riktig! Jeg er både fulltidsstudent og har 5 jobber! Det er litt travelt innimellom, men for meg er det supert med mye variasjon. Elverum Zoo - EkstrahjelpJeg har snart 3 år me...

Shoppingtur til Vestby

Jeg har hatt det ganske travelt de to siste dagene, men her kommer en kort oppsummering fra gårsdagen. Da var jeg og to venninner på roadtrip til Vestby for å handle billige merkevarer på Norges st...

Dagens innkjøp

Som dere kanskje har skjønt, er jeg litt over middels opptatt av hva jeg spiser. Sunn mat er viktig, og ved å gjøre de riktige innkjøpene er det absolutt ikke vanskelig å spise sunt. Det er klart a...

Studietrøbbel

I dag er det 11. september og fristen for å søke opptak til studiet ved NIH (Norges Idrettshøgskole) går ut. Kurset "Kosthold og trening" er et nettstudie som går over ca. 2 måneder og utdanner deg...
Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.