Kypros

Ut ifra leserstatistikken som tok en liten topp i gr, tenker jeg at mange kanskje ventet en bloggoppdatering med en gang jeg kom hjem fra ferie og fikk tilgang til internett igjen, men det hadde jeg ikke tid til. Pappa skulle lpe 5 km i sommerkarusellen ved Fana stadion og jeg vurderte bli med, men flyet var forsinket og det ble for travelt. Dessuten er jeg alt for treig til f en god tid p 5 km, og det kommer mange lp utover sommeren. I stedet lp jeg en lang fin kveldstur p vel 13 km i Alvskogen. I dag har jeg ogs vrt travel med tur over vidden fra Flyen til Ulrikken med venninner og hunder. Godt etter en lang og ganske lat uke p Kypros! :)

Jeg og mamma stod opp kl 3 om natten for reise p Flesland natt til forrige mandag. Etter 7-fjellsturen var jeg helt gen og sov stort sett hele flyreisen. Jeg vknet med et brak da vi landet og var fremme p Kypros og endelig fikk jeg premien som motiverte meg gjennom hele 7-fjellsturen: Tanken p ligge strak i varmen p en fin sandstrand! :)

De frste to dagene, mandag og tirsdag, var jeg helt gele i beina og beveget meg minst mulig. Det gjorde skikkelig vondt g med all den gangsperren! Men 100 % lat har jeg vanskelig for vre og jeg klarte i det minste svmme ca 700 meter i bassenget p tisdagen. I tillegg kjpte vi snorkleutstyr og en flytemadrass, og snorklet i sjen hvor det fantes masse flotte fisker se. Onsdagen meldte vi oss p en utflukt med Star Tour i fjellene. Vi kjrte opp i ca 1600 meters hyde og gikk en rolig 2 timers tur nedover langs en elv med flge av en dyktig guide. Etter turen fikk vi servert oppdrettsrret p en familiedreven restaurant fr vi kjrte videre til en gammel by med vinsmaking og masse gamle koner. Torsdagen var jeg sprekere og lp en fin morgentur p standpromenaden. Den samme turen startet jeg fredagen og sndagen med. Fredagen klarte jeg dessuten f gjennomfrt kt 6 i delml 2 p en rusten tredemlle! Etterp var jeg s pest at jeg stupte rett i sjen, svmte til baren og bestilte en iskald cola. DEN colaen smakte godt, selv for meg som aldri drikker brus! :)

Mellom hver aktivitet l vi stort sett p stranden og slikket sol, og etterhvert ble vi bde brune og solbrente. Ryggen min s ikke ut p slutten da den flasset som vrst, men det er heldigvis begynt bli bedre allerede. Torsdag spanderte mamma en time p spa med pedikyr til meg hvor jeg fikk stelt beina og fikk rd neglelakk. Senere p kvelden dro vi til partybyen Aiya Napa hvor vi spiste god middag p en meksikansk restaurant. Det ble mange gode lunsjer, middager og desserter p forskjellige restauranter hele uken, men den mexikanske var desidert best! Siste dagen p stranden var vi (i hvetfall syntes mamma det) tffe og kjrte "crazy ufo", en slags ufo som ble dratt i full fart etter en bt p sjen. Det var supergy og jeg hadde konstant latterkrampe hele veien! :D

Indisk restaurant var vi ogs p. Der fikk vi RDkylling og rde kongereker!

Tusen takk for en fin uke p Kypros mamma! :)

mormor

04.06.2013 kl.22:28

Velkommen hjem, begge to. Det ser ut som dere har kost dere sammen. Flott hotell og bare fint vr hele uken. N kan dere begynne jobbe igjen etter en ukes hvil.

Ses snart.

04.06.2013 kl.23:18

mormor: Takk! Det var stort sett veldig fint vr. Litt overskyet p onsdagen, men det passet utmerket nr vi skulle vandre i fjellene :) Jeg ferierer enda i 1 1/2 uke fr jeg begynner i sommerjobb, men s skal jeg jobbe i 2 uker og kanskje ta noen ekstravakter p aldershjemmet. Sees! :)

projecthealthy

05.06.2013 kl.10:08

h s herlig :D Frister med en tur til utlandet n, men jeg fr nok pent smre meg med tlmodighet og vente til slutten av juli.. da skal jeg til den franske rivieraen <3

05.06.2013 kl.10:23

projecthealthy: Mhm :) Frankrike har jeg ogs lyst til reise til! Der har jeg aldri vrt. Det er jo ikke s lenge til, tiden gr fort! Du har nok masse glede deg til der! :)

Sissel-Johanne :)

07.06.2013 kl.10:19

S herlig! :D Hper virkelig jeg fr tatt meg en tur srover i lpet av sommeren :)

14.06.2013 kl.09:31

Sissel: Absolutt! :D Kanskje du er heldig og finner deg en billig restplass bilett! :D

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Hgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men ogs litt om fysisk aktivitet. Jeg hper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du sprsml er du velkommen til kontakte meg p stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du nsker bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn p www.herbashop.no/ss98.