Elverum -> Stress -> Bergen

Puh! Endelig kan jeg puste ut her jeg sitter hjemme hos familien min i Bergen etter en stressende reise fra Elverum. Planen var at jeg skulle reise med tog fra Elverum kl 15.18 i dag, men da jeg kom p stasjonen var jeg helt alene og fikk beskjed om at jernbanesporene var stengt p grunn av flommen. Mannen som jobbet i stasjonsbutikken underskte bussmulighetene, men fant ut at det ikke gikk noen fr sent p kvelden. En taxisjfr kom innom butikken for kjpe seg en is i det fine vret og det s lenge ut til at taxien var eneste mulighet til komme seg av grde. Mens vi stod ute og diskurterte kjre til Hamar kom stasjonsmannen lpende ut med beskjed om at det heller ikke gikk tog fra Hamar. Jeg var helt skjelven, fortvilet og nesten p grten nr trodde at jeg mtte kjre med taxi til Gardermoen for 2000 kroner. De fleste kjente er ogs reist og jeg kjenner f med bil i Elverum.

Jeg tenkte at jeg skulle g meg en kveldstur p torsdag, men Glomma
flommet langt over turveien langs elven.

Akkurat i det jeg skulle til sitte meg inn i taxien kom redningen! En liten minibuss med teksten "Buss for tog". Jeg lp bort og snakket med sjfren, men heller ikke han skulle mot Gardermoen. Men han snakket med en annen sjfr som var p vei, bare 10 minutter unna. Jeg var superlettet da jeg gikk gratis om bord p bussen som skulle videre til Hamar. Fra Hamar mtte jeg bytte buss til Eidsvoll og det var mye lenger enn hva jeg hadde trodd. Klokken var passert 17 da jeg tok siste skiftet fra bussen til toget fra Eidsvoll til Gardermoen. Om bord p toget oppdaget jeg at det ikke ville kjre fr klokken var 17.31. Det skulle vre fremme p flyplassen 17.41, knappe 40 minutter fr flyet til Bergen skulle g. Stresset spurte jeg en annen passasjer om han trodde jeg ville rekke det, men han var ogs i tvil. Etter ha snakket med mamma og pappa ogs, bestemte jeg meg for satse p at det ville g, og kjrte med toget. Enda uten ha betalt en eneste krone. Jeg er kjempeglad for at jeg slapp 2000 kroners regningen i taxi!

Ut av toget lp jeg gjennom flyplassen mens jeg slepte p den tunge kofferten min, og da jeg endelig kom frem til innsjekkingen fikk jeg beskjed om at jeg bare hadde 2 minutters magin fr de skulle stenge. Heldigvis fikk jeg sjekket inn, ogs med 3 kilo overvekt i bagasjen. Om bord p flyet kunne jeg endelig senke skuldrene etter over 3 timer med skikkelig stress. Jeg satt med to hyggelige menn, som jeg skravlet i vei med og jeg var ordentlig lettet! :)

Mamma og Thomas (lillebroren min) kom p velseskjring for hente meg, og vel hjemme fikk jeg gode reker og hvitvin. Akkurat som bestilt! :D

Sjmat er det beste som fins! :)

Hell i uhell! :)

N skal jeg lade opp resten av kvelden fr jeg er klar for 7-fjelsturen i morgen. Ha en fortsatt fin lrdagskveld! :)