Treningsplan uke 22

FORRIGE UKE

Mandag løp jeg og Ørjan en lang rolig økt på ca 90 minutter i København. Vi var heldige og fant et kjempefint stort område hvor vi kunne løpe rett utenfor hotellet. I tillegg var det kjempefint vær med masse sol :) 

Tirsdag våknet jeg med vondt i halsen, men startet likevel dagen med 40 minutter rask sykling med liten motstand og en gjennomkjøring av styrkeøvelsene som jeg pleier å gjøre. Jeg følte meg sprek på syklingen, men styrkeøvelsene var tunge. Økten ble ca 80 minutter. 

Onsdag var eksamensdag og siste skoledag før sommerferie. Etter å ha gjennomført eksamen syklet jeg direkte på trening og unnagjorde økt 4 i delmål 2. Total distanse 9,722 km. Skuffende at jeg kom 8 meter kortere enn sist økt, selv om det er lite så er det i feil retning...! Men fulgte planen og kunne ikke komme lenger med det tempoet som var planlagt.

Torsdag hadde jeg og Ørjan en rolig løpeøkt på ca 1 time. Det var mer enn nok for meg denne dagen, for forkjølelsen var på sitt værste og jeg hadde nesten ikke stemme. Sank ned i sofaen og ble sittende der i mange timer når jeg kom hjem, men på kvelden ble jeg rastløs og måtte ut for å sjekke tilstandene med flommen langs Glomma. Jeg hadde bare tenkt meg en liten tur, men det ble ca 80 minutter i godt tempo :)

Fredag var jeg også ganske sliten av forkjølelsen, men den var hakket bedre. På planen stod det 40 min sykling og 30 min styrke, og det ble det. Begynner å bli litt lei av disse øktene... Kanskje jeg skal variere med litt elipce nå som jeg er kommet hjem til Bergen og vi har bedre elipcemaskiner på treningssenteret. Tror det er en god idé! :)

Lørdag løp jeg økt 5 i delmål 2. Denne gangne med stor progresjon: Distansen endte på 9,841 km!! :D Det er en økning på hele 121 meter. Kanonbra! :D Og det var ikke særlig tungt heller. Har stor tro på at jeg skal klare målet, men vet ikke om jeg klarer tidsfristen på grunn av begrenset tilgang til tredemølle nå som vi skal reise på ferie...

Søndag i dag har jeg gått 7-fjellsturen i Bergen med nesten 8000 andre deltakere og kjempefint vær. Turen går over Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken, Ulrikken, Fløyen, Rundemannen og Sandviksfjellet. De tre første toppene gikk fort og jeg kjente meg sprek, men Ulrikken ble tung. På slutten var jeg sliten og hadde vondt i beina, men fikk heldigvis godt selskap opp mot Rundemannen, til Sandviksfjellet og videre ned mot mål hvor vi fikk T-shorter og diplomer. Fornøyd! :D

Utsikt på veien ned fra Ulrikken, godt over halvveis i turen :) 

NESTE UKE

Neste uke vil jeg ikke lage noen konkret treningsplan for siden jeg og mamma skal reise til Kypros, men jeg garanterer at det blir trening. Jeg tenker at jeg skal løpe noen fine morgenturer før solen står opp og vi skal spise frokost, og så blir det nok litt svømming i bassenget og i havet. Jeg gleder meg til å snorkle og se på korallene! Onsdag blir vi kanskje med på en fjelltur med Star Tour. Denne uken skal jeg nyte og når jeg kommer hjem er det på´n igjen med trening og konkurranser. Det er mye gøy å se frem til! :D

2 kommentarer

siljeeira

29.05.2013 kl.12:16

Så flink du har vært:) Håper du har det fint i syden, og at du får mange fine treningsopplevelser:)

Kos deg så mye <3

Stine

04.06.2013 kl.19:17

siljeeira: Takk! Jeg har hatt en kjempefin uke i syden. Helt toppers! :D

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits