Treningsplan uke 21

FORRIGE UKE

Mandag puttet jeg inn litt alternativ trening med sykling og styrke ved Karma Fitness. Jeg var egentlig veldig trøtt, men klarte å få til en god økt likevel :) 

Tirsdag er dagen for terrengløping og denne tirsdagen var intet unntak. På planen stod det 10 km, men som forrige tirsdag ble det mye lenger. Denne gangen endte jeg opp med å løpe litt over 18 km! :) Senere gikk jeg også en fin liten tur, så jeg tipper at jeg passerte en halvmaraton i løpet av dagen :)

Onsdag kjente jeg langøkten godt i kroppen, men sta som jeg er dro jeg på trening for å løpe økt 2 mot delmål 2. Jeg var innstilt på at det kom til å bli kjempetungt og det ble det, men heldigvis ikke tyngre enn gjennomførbart. Litt skuffet over at det bare ble 22 meter lenger enn økt 1. Distansen endte på 9,679 meter. Litt over 300 meter høres ikke mye ut, men jeg må øke ganske mye for å klare målet om 10 km på 47,5 minutter. Motivasjonen er i hvertfall på topp og jeg skal jobbe knallhardt for å klare det! :) 

Torsdag trengte jeg litt roligere og alternativ trening igjen, og var fornøyd med en tilsvarende økt som på mandagen.  

Fredag var også ganske rolig og siden det også var 17. mai holdt jeg meg til planen med en løpeøkt på ca 50 minutter. 

Lørdag økt 3, delmål 2. Distanse: 9,730 km. Veldig fornøyd! Restitusjon, mye god mat og hvile torsdag og fredag førte til et stort overskudd og økten gikk mye lettere enn forventet! :D Senere på dagen reiste jeg og Ørjan til Köbenhavn og videre til Malmö for å se Melodi Grand Prix finalen. Det var gøøøy! :D 

Søndag var planlagt treningsfri og bytur til Köbenhavn hvor det var masse maratonløpere i gatene. Dagen gikk fort og med fulle batterier er jeg klar for en ny treningsuke. Planen kommer her! :)


På søndag fikk vi sett masse løpere som løp Köbenhavn maraton :)

NESTE UKE

Mandag

Langdistanse
90 min 

Tirsdag

Sykle 40 min
Styrke 30 min 

Onsdag

Delmål 2
Økt 4 

Torsdag

Løpe 45 min 

Fredag

Sykle 40 min
Sykle 30 min 

Lørdag

 
Delmål 2
Økt 5 

Søndag

7-fjellsturen i Bergen

3 kommentarer

trimathlon

20.05.2013 kl.10:49

Dette var ett veldig interessant innlegg for meg som akkurat har begynt å trene løp.

Stine

20.05.2013 kl.13:03

trimathlon: Så bra! :) Hvis du akkurat har begynt med løping, så bør du kanskje ikke begynne å trene så mye som jeg gjør. Da kan du fort bli lei eller gå på en smell med skader! Husk variert trening :)

trimathlon

20.05.2013 kl.13:05

Takk for tipsene! Som nybegynner kommer de godt med!

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits