Treningsplan uke 20

FORRIGE UKE

Mandag hadde jeg en velfortjent hviledag etter mange dager med mye trening. Fridagen var kjempefin og solen skinte, så det ble likevel en fin tur ut i rask gange. Totalt en tur på ca 45 minutt, som normalt tar 60 minutter. Jeg gikk superfort og ble ordentlig svett i den stekende solen :) 

Tirsdag var jeg utladet og klar for en rolig langtur. Egentlig hadde jeg tenkt ca 10 kilometer, men det var så fint vær at jeg og Ørjan like gode løp noen kilometer lenger med vekslende asfalt og terreng. Jeg tror turen ble 17-18 kilometer til slutt! :)

Onsdag stod jeg opp tidlig og var ferdig trent til ca 9.30. Det er deilig på en fridag! :D Jeg fikk løpt min første økt på vei mot målet om 10 km på 47,5 minutter. Økten gikk overraskende lett og det ble totalt 9,6 kilometer på møllen innen disse 47,5 minuttene.

Torsdag skviste jeg inn en alternativ økt med sykling og styrke for å få litt variasjon og for å begrense den store belastningen det er å løpe for beinhinnen min. Denne dagen var jeg trøtt og det føltes nærmest som om jeg var i søvne under hele økten...

Fredag hadde jeg en intervalltrening etter formelen 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1 minutter. Økten både starter og avslutter i veldig raskt tempo, og er litt roligere på de lange 5-minuttersdragene. Jeg sparte litt på kreftene med tanke på Holmenkollstafetten, så økten gikk lett :)

Lørdag var det tid for Spirit´s debut i Holmenkollstafetten. Etappen som jeg løp var på 1060 meter. Dette unnagjorde jeg på 4,17 minutter. Jeg er ikke helt fornøyd med tiden min, men totalt sett gjorde laget en kjempeprestasjon med 2. plass og sikret plass i eliteklassen til neste år! :D 

Søndag ble en superrolig ettermiddagsøkt på ca 80 minutter og 13 km i skogen. God restitusjon! :)

Etter løpet ble det god middag med laget på restaurant Mona Lisa i
Oslo i gårkveld.

NESTE UKE

Mandag

Sykle, 40 min
Styrke, 30 min 

Tirsdag

Løpegruppe
Ca. 10 km 

Onsdag

Løpe, 60 min
Økt 2, delmål 2

Torsdag

Sykle, 20 min
Styrke, 30 min 

Fredag

Løpe, 45 min

Lørdag

Løpe, 60 min
Økt 3, delmål 2 

Søndag

Fri!

2 kommentarer

Aktivhelse.blogg.no

12.05.2013 kl.18:31

Godt og se at du pusher på med treninga :) Keep the good work up!

Sjekk gjerne ut bloggen min og for nye updates;

www.aktivhelse.blogg.no

Stine

12.05.2013 kl.19:48

Aktivhelse.blogg.no: Takk for det! :D Trening skal jeg fortsette med så lenge jeg kan! :D

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits