Treningsplan uke 19

FORRIGE UKE

Mandag var jeg lite motivert for å trene, men denne dagens økt var viktig i forhold til konkurransen på onsdagen. Jeg laget en treningsavtale med mamma, sånn at jeg måtte bli med å trene. Når mamma og pappa kom hjem fra jobb var vi alle aktive og skulle trene. Til og med min bror som er russ kom seg på trening i løpet av kvelden. Er vi ikke en sprek familie?! :D Økten min besod av noen korte intervaller, 200m x 10, og litt styrkeøvelser mens jeg ventet på at mamma skulle bli ferdig med sitt. Formen kjentes helt topp! :D

Tirsdag ladet jeg opp til konkurransen, men gikk en times tur med hunden gjennom skogen. Flott å endelig kunne være ute i terrenget igjen! :)

Onsdag var konkurransedag og jeg løp min første 10 km på nesten 2 år! Det var full storm under hele løpet. Jeg har aldri opplevd så sterk motvind og mye regn. Det var nesten litt skummelt, da jeg enkelte ganger holdt på å blåse overende, men jeg kjempet meg gjennom det og kom i mål som kvinne nr. 4. Da jeg var fremme i mål var det egentlig bare til å le av hele greien! Det var jo helt tragisk 1. mai vær, men hva kunne vi gjøre? Jeg reiste tilbake til østlandet og litt bedre vær! :) 

Torsdag var eksamensdag med restitusjon. Jeg hadde en god økt ved Karma Fitness med 30 minutter sykling og 30 minutter styrke. Kroppen kjentes helt fin etter løpet og jeg hadde absolutt ingen tegn til gangsperr. Det er deilig å være i god form! :D 

Fredag skulle jeg og Iris egentlig teste ut løypene i terrenget, men vi avlyste økten. Etter flere fine dager med sol, hadde det dårlige været fra Bergen funnet veien til Elverum. Det snødde tett og det fristet ikke å løpe ute. I stedet syklet jeg fra Ørjan til Karma og løp den samme økten som jeg avsluttet det første delmålet med. Det var overraskende lett å løpe 10 kilometer på 50 minutter. No problem! ;) 

Lørdag hadde jeg en fin og rolig økt i terrenget rundt i Elverum. Det regnet, men det gjorde ikke noe. Jeg begynner jo å bli vant til det nå! Totalt litt over 40 minutter og nesten 8 kilometer :)

Søndag våknet jeg til knallblå himmel, sol og 24 grader før kl 8 om morgenen! Da var jeg raskt ute og løp en økt i terrenget på 85 minutter. Fantastisk! :D 


Langt inne i de dype skogene i Elverum er det ikke mye man ser, men
det er fint likevel og det er uendelig mange stier å velge i! :D 

NESTE UKE

Mandag

Fri!

Tirsdag

Løpegruppe
Ca. 10 km
Styrke(?) 

Onsdag

Løpe 60 min
Økt 1 - Delmål 2

Torsdag

Intervaller
1-2-3-4-5-5-4-3-2-1

Fredag

Sykle, 40 min

Lørdag

Konkurranse!!
Holmenkollstafetten
Etappe 11 og 13

Søndag

Langdistanse, 75 min

4 kommentarer

Lena Ludvigsen -

05.05.2013 kl.14:07

Du er knallflink:-D

Stine

05.05.2013 kl.20:02

Lena Ludvigsen: Tusen takk! :D

Silje

06.05.2013 kl.08:39

Kjempebra treningsuke på deg!! Blir litt misunnelig på at du kan løpe så mye;) Men heldigvis kan jeg også løpe litt da:) Ikke mer enn 3 ganger pr uke, denne uken kun 2 tror jeg. Må være forsiktig:)

Heldigvis er det superfint vær i dag også, hipp hurra:) Jeg skal en tur til Hamar, deretter skolearbeid:)

Kos deg på treningsfri dagen din <3

Stine

06.05.2013 kl.09:06

Silje: Jeg skulle gjerne løpt hver dag nå som det er SÅ fint vær ute! Men får være fornøyd med 4 ganger i uken :) Det har tatt lang tid før jeg også ble kvitt skaden. Du får bare være forsiktig og prøve deg frem. Kjenn etter hvor mye foten tåler :)
God tur til Hamar! :)
Takk! :D

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits