Treningsplan uke 17

FORRIGE UKE

Mandag hadde jeg helt fri fra trening, men det ble en bassengkt p praksisen om morgenen. Jeg var ganske sliten nr jeg kom hjem og hadde mye jeg skulle gjre, s det var veldig godt lade batteriene litt ekstra :)

Tirsdag var vi ogs p praksis hvor vi som studenter hadde ansvaret for en time kalt Hypuls. Timen bestod av god oppvarming og zombainspirert dans. I tillegg fikk vi vre med ut felle et kjempestort tre. De kaller snt for arbeidslivstrening, og det var absolutt trening i det ogs. Mange tunge lft! Etter praksis lp jeg en time p Karma. Det gikk overraskende bra til tross for at jeg var sliten og ikke hadde musikk. Jeg kjente meg fult restituert! :)

Onsdag hadde vi ogs ansvaret for en kt p praksisen, denne dagen en langkt. Jeg og Iris tok med en gruppe for klatre og ha diverse leker. Det gikk bra det ogs! :) P ettermiddagen hadde jeg en etterlengtet sykkel- og styrkekt. Jeg hadde ikke trent styrke og sykling p en uke, bare lpt masse, s det var p tide med litt variasjon! :)

Torsdag lp jeg intervaller. I det siste har jeg lpt litt andre intervaller, s dette var den frste 1000 meters intervallkten p over 4 uker. Jeg kjrte 8 repetisjoner slik som jeg pleier, og bygget meg gradvis opp til 13,7 km/t p den siste intervallen. Formen var god og det gikk faktisk ganske lett :)

Fredag lp jeg en skikkelig tung kt. Oppvarmingen tok jeg p en mlle som m ha vrt feil innstilt, for da jeg stilte inn p 1 helling gikk den mye brattere enn hva det pleier. S etter 10 minutter oppvarming i motbakke byttet jeg mlle. Unnagjorde 50 minutter i 11 og 12 km/t-fart. Mtte virkelig pushe meg og klarte gjennomfre som planlagt :)

Lrdag var det tid for en litt roligere kt med sykling og styrke. Den ene velsen byttet jeg ut med dips, fordi de vektene som jeg pleier bruke i en annen velse var opptatt. Kanskje like greit variere, og dips har jeg ikke trent p lenge. Senere p dagen ble det en fin tur ute i solen, ca 50 minutter.

Sndag, i dag, har jeg lpt 75 minutter rolig med rjan. Vi lp deler av kten i skogen. Det var fremdeles litt sn og vtt enkelte steder, men det forsvinner nok i lpet av noen dager hvis solen fortsetter skinne snn som den gjr n. Jeg gleder meg til mange fine langkjringskter i skogen utover vren og sommeren. Det er mindre belastende og mye finere lpe i terrenget, og ikke minst er det der jeg trives best - friluftsliv! :D Senere skal jeg ut og sykle en liten tur :)


Alternativ trening: Klatring!

NESTE UKE

Mandag

Fri!

Tirsdag

Lpe, 60 min

Onsdag

Intervaller
8 x 1000m

Torsdag

Sykle, 40 min
Styrke, 40 min

Fredag

Lpe, 60 min

Lrdag

Alternativt

Sndag

Lpe, 75-90 min

4 kommentarer

Lina Kristin Johansen

21.04.2013 kl.12:31

s flink du er! nsker jeg var like flink :O

Stine

21.04.2013 kl.12:59

Lina Kristin Johansen: Takk! :D Jeg har trent i mange r. Jeg var innom bloggen din, og fr i hvertfall intrykk av at du ogs trener mye. St p! ;)

siljeeira

22.04.2013 kl.14:11

Kjempefin treningsuke p deg:) Jeg er ogs veldig fornyd med min! Hadde egentlig tenkt ta fri i dag jeg ogs.. Men du vet, ikke alltid like lett:) Fr bli i morgen eller p onsdag i stedet..

Hper du fr en fin mandag, kos deg masse p treningsfri-dagen din:)

Stine

22.04.2013 kl.15:25

siljeeira: Ble ikke fri for meg heller! Er nettopp kommet hjem fra praksis hvor vi hadde spinning siste timen. Tok det rolig, men blir alltid svett etter en spinningskt! :)
En fin mandag til deg ogs! ;)

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Hgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men ogs litt om fysisk aktivitet. Jeg hper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du sprsml er du velkommen til kontakte meg p stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du nsker bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn p www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits