Treningsplan uke 16

FORRIGE UKE

Mandag YES, YES, YES, YES, YES!!!! :D :D Denne dagens trening er jeg kjempefornøyd med! :D Helt siden onsdag i forrige uke har jeg kjent et skikkelig overskudd på trening og nå går det endelig riktig vei :) Nå er det forhåpentligvis helt slutt på skader og det går lekende lett å løpe. Økt 1: Sykle 40 min + styrke 40 min. Økt 2: Løpe 40 min, ca 8 km. 

Tirsdag hadde jeg ikke like mye energi, men jeg kom meg fint igjennom den planlagte økten. Det ble 60 minutter løping på mølle og nå gjenstår det bare 6 økter før jeg er i mål :) 

Onsdag skulle jeg egentlig løpe intervaller, men siden jeg la inn en ekstra løpeøkt på mandagen og det da ville blitt dag nr 4 på rad med løping, besemte jeg meg for å gjøre litt endringer. Den planlagte torsdagsøkten ble derfor flyttet og det ble 40 minutter på sykkel + 40 minutter med styrke. I tillegg var jeg med på både svømming og rebusløp under praksisen på dagtid. En svært aktiv og variert dag! :) 

Torsdag ble det derfor intervaller slik som i forrige uke (1-2-3-4-5-5-4-3-2-1). Kjempeslitsomt, men klarte å holde planlagt tempo og denne gangen litt raskere enn i forrige uke. Jeg var veldig fornøyd etterpå! :) 

Fredag klarte jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle løpe eller ikke, men jeg endte som vanlig opp med å dra på trening. God ny musikk og en intervalløkt i beina gjorde det ganske lett tempomessig, men kroppen var ganske sliten og jeg hadde skikkelig vondt i magen så det var rett før jeg ga opp. Pushet meg likevel, og med denne økten unnagjort har jeg bare 5 økter igjen før jeg klarer det første delmålet :)

Lørdag la jeg inn en fridag ettersom kroppen har skreket om det de to siste dagene. Det var kommet masse snø i løpet av natten og det snødde fortsatt, men jeg tok en tur ut likevel. Etter at Frida har flyttet til Bergen, går jeg langt fra så mye tur som jeg egentlig er vant til og det var skikkelig godt å gå en lang tur igjen. Det ble totalt 1 time + 50 minutter langs Glomma. Ørjan er i Hønefoss og har løpt NM terrengløp (3 km). Han kom på 2. plass med tiden 8.02 og det var bare et sekunds margin til 1. plassen. I tillegg ble det ny personlig rekord på distansen i terreng, så dette tror jeg må feires når han kommer hjem! :D

Søndag er alltid langdistansedag, men denne søndagen ble et unntak. Det kom mye snø i går, så jeg bestemte meg for å løpe inne på mølle, og etter å ha regnet ut at jeg ikke rekker alle øktene som er planlagt innen den tidsfristen jeg har satt for det første delmålet, så bestemte jeg meg for å ta en av øktene i dag. Dermed er jeg i rute igjen! :)


Jeg fikk akkurat en hyggelig telefon fra pappa om at Craft vil sponse meg 
med enda to tightser som ligger å venter på meg når jeg kommer hjem.
MOTIVASJON! :D 

NESTE UKE

Mandag

Fri! 

Tirsdag

Løpe, 60 min

Onsdag

Sykle, 40 min
Sykle, 40 min 

Torsdag

Intervaller
8 x 1000 

Fredag

Sykle, 20 min
Styrke, 40 min 

Lørdag

Løpe, 60 min

Søndag

Langdistanse, 75 min

10 kommentarer

silje osmundsen

14.04.2013 kl.13:40

Du er så utrolig flink!

Stine

14.04.2013 kl.13:48

silje osmundsen: Takk! :D

Cesiliegm

14.04.2013 kl.15:55

ønsker deg en fin søndag <3

Stine

14.04.2013 kl.16:12

Cesiliegm: Tusen takk og det samme til deg! ;-)

Charlotte

14.04.2013 kl.22:28

Du har ikke fri på mandag, du skal på ridetur jo! Trening det og!;)

Stine

15.04.2013 kl.07:22

Charlotte: Det er sant det ikke er fri mandag heller! Jeg skal ha svømming og en eller annen form for kondisjonstrening når jeg er i praksis. Men hvem har sagt jeg skal på ridetur? Det vet ikke jeg noe om! :P

Charlotte

15.04.2013 kl.21:58

Haha, bare jeg som trodde dette var Kathrine sin blogg, for jeg fant link til bloggen siden hennes:) og hun har jo vært på riding i dag :)

Stine

15.04.2013 kl.22:14

Charlotte: Hehe! :) Jeg visste at Katrine skulle på ridning i dag og ble litt redd for at noen hadde meldt meg på også. Katrine er en av mine beste venninner i Elverum. Håper dere koste dere på rideturen! ;)

Sissel-Johanne :)

16.04.2013 kl.11:22

For en fin treningsuke! :) Hvordan har du egentlig lagt opp planen mot delmålene? Er det så og så mange løpeøkter før du skal prøve deg på delmålet?

Stine

16.04.2013 kl.16:53

Sissel: Jeg har planlagt 15 økter, hvor den siste er å løpe 10 km på 50 minutter. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra den 12. økten og den gikk supert selv om jeg var sliten etter en hel dag på praksis. Nå nærmer det seg mål! :D

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits