Treningsplan uke 15

FORRIGE UKE

Mandag løp jeg 60 minutter på mølle. Jeg kjente det i beinhinnen under oppvarmingen, men det forsvant med en gang jeg skrudde opp tempoet. Kan det være fordi jeg forandrer løpesteg når tempoet øker, eller er det kanskje fordi muskulaturen er varm...? Hm.. denne beinhinnebetennelsen er ikke lett å bli klok på! Jeg kom uansett 100 meter nærmere målet mitt, og har nøyaktig 236 meter igjen før første delmål er i boks :) 

Tirsdag var første dag med praksis ved Hernes Institutt og der var det mye som skjedde! Vi trente nesten hele dagen, kun avbrutt av spisepauser. Både spinning og styrketrening fikk jeg vært med på, så da droppet jeg min egen økt. Kanskje dette er en slags drømmejobb? :)

Onsdag var vi også på praksis, men denne dagen var litt roligere. Med "bare" en time stabilisering- og balansetrening + tur med løpende lek og aktivitet var jeg klar for en intervalløkt da jeg kom tilbake til Elverum. Dette var en ny versjon enn hva jeg har gjort tidligere: 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1 minutter. Slitsomt? JA!! Men veldig godt etterpå! :D  

Torsdag stod 40 minutter sykling og 40 minutter styrke på planen. Det ble en god økt på Karma hvor jeg hadde masse energi. Da er det gøy! :)

Fredag løp jeg økt 8 på vei mot målet mitt etter å ha sett ski NM på Budor med Ekta og Andrea. Jeg var forbererdt på at dette ville bli en tung økt, men det var ikke i nærheten av så slitsomt som jeg var innstilt på at det skulle bli. En superøkt!! :D 

Lørdag ble en veldig variert treningsdag. Jeg skulle jo egentlig svømme, men det ble avlyst og jeg bestemte meg for å heller gå en skitur. Det skulle jeg ikke gjort! Da jeg kom frem til løypene var det dårlige skispor, hardt og isete, så etter bare 20 minutter med bakglatte ski på bena gikk jeg hjemover igjen. Hjemme skiftet jeg til treningsklær og syklet til Karma. Der gjorde jeg unna en 60 minutters økt med sykling og styrke, og det ble til slutt en bra økt :)

Søndag eller i dag, har jeg allerede vært ute på en lang og fin morgentrening i solskinnet. Det ble totalt 14 kilometer på 72 minutter. Det betyr en gjennomsnittsfart på 5,10 min/km. Det er jeg fornøyd med! :)


Ski NM med Ekta og Andrea på Budor.

NESTE UKE

Mandag

Sykle, 40 min
Styrke, 40 min 

Tirsdag

Løpe, 60 min

Onsdag

Intervaller
1-2-3-4-5-5-4-3-2-1

Torsdag

Sykle, 40 min
Styrke, 40 min 

Fredag

Løpe, 60 min

Lørdag

Svømme, 40 min

Søndag

Langdistanse, 90 min

8 kommentarer

mormor

07.04.2013 kl.10:52

Hei Stine!

Ser du har luen som jeg har strikket. Kjekt at du bruker den i kulden. Skulle tenkt på det før, du kan gjerne få en i andre farger til høsten.

Stine

07.04.2013 kl.11:40

Ja, takk for den fine luen! :D Jeg bruker den på tur. Kanskje jeg kan bestille en i rosa og hvit, sånn som Andrea sin? :) Også er det fint om den er en størrelse større! :) Håper dere fremdeles koser dere i Spania :) Det er ikke så lenge til vi sees nå! :)

bakekona

07.04.2013 kl.13:35

Skikkelig sporty! :D

Jeg har akkurat gjennomført ukas siste treningsøkt og lader opp til en ny uke!

Stine

07.04.2013 kl.13:48

bakekona: Ja, nå er det fult fokus mot neste konkurranse 1. mai, så her går det ikke an å ligge på late seg! :)
Så bra! :D Det er godt å ha treningen unnagjort tidlig på dagen :)

Lena Ludvigsen -

07.04.2013 kl.15:43

Flink du har vært:) Lykke til!

Stine

07.04.2013 kl.21:55

Lena Ludvigsen: Takk! :)

Mari

10.04.2013 kl.16:32

Lurer på hvilken intensitet du ligger på når du løper intervall? Bruker du pulsklokke?

Stine

10.04.2013 kl.17:46

Mari: Det spørs litt hvilke intervaller jeg skal løpe. Når jeg løper 1000-metere ligger jeg nok i intensitet sone 4, men på korte drag (1-3 minutter) er jeg nok oppe i intensitet sone 5. Men det er egentlig bare vill gjetting! Jeg bruker ikke pulsklokke, men har litt lyst til å kjøpe en :)

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men også litt om fysisk aktivitet. Jeg håper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte meg på stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du ønsker å bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn på www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits