Treningsplan uke 15

FORRIGE UKE

Mandag lp jeg 60 minutter p mlle. Jeg kjente det i beinhinnen under oppvarmingen, men det forsvant med en gang jeg skrudde opp tempoet. Kan det vre fordi jeg forandrer lpesteg nr tempoet ker, eller er det kanskje fordi muskulaturen er varm...? Hm.. denne beinhinnebetennelsen er ikke lett bli klok p! Jeg kom uansett 100 meter nrmere mlet mitt, og har nyaktig 236 meter igjen fr frste delml er i boks :)

Tirsdag var frste dag med praksis ved Hernes Institutt og der var det mye som skjedde! Vi trente nesten hele dagen, kun avbrutt av spisepauser. Bde spinning og styrketrening fikk jeg vrt med p, s da droppet jeg min egen kt. Kanskje dette er en slags drmmejobb? :)

Onsdag var vi ogs p praksis, men denne dagen var litt roligere. Med "bare" en time stabilisering- og balansetrening + tur med lpende lek og aktivitet var jeg klar for en intervallkt da jeg kom tilbake til Elverum. Dette var en ny versjon enn hva jeg har gjort tidligere: 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1 minutter. Slitsomt? JA!! Men veldig godt etterp! :D

Torsdag stod 40 minutter sykling og 40 minutter styrke p planen. Det ble en god kt p Karma hvor jeg hadde masse energi. Da er det gy! :)

Fredag lp jeg kt 8 p vei mot mlet mitt etter ha sett ski NM p Budor med Ekta og Andrea. Jeg var forbererdt p at dette ville bli en tung kt, men det var ikke i nrheten av s slitsomt som jeg var innstilt p at det skulle bli. En superkt!! :D

Lrdag ble en veldig variert treningsdag. Jeg skulle jo egentlig svmme, men det ble avlyst og jeg bestemte meg for heller g en skitur. Det skulle jeg ikke gjort! Da jeg kom frem til lypene var det drlige skispor, hardt og isete, s etter bare 20 minutter med bakglatte ski p bena gikk jeg hjemover igjen. Hjemme skiftet jeg til treningsklr og syklet til Karma. Der gjorde jeg unna en 60 minutters kt med sykling og styrke, og det ble til slutt en bra kt :)

Sndag eller i dag, har jeg allerede vrt ute p en lang og fin morgentrening i solskinnet. Det ble totalt 14 kilometer p 72 minutter. Det betyr en gjennomsnittsfart p 5,10 min/km. Det er jeg fornyd med! :)


Ski NM med Ekta og Andrea p Budor.

NESTE UKE

Mandag

Sykle, 40 min
Styrke, 40 min

Tirsdag

Lpe, 60 min

Onsdag

Intervaller
1-2-3-4-5-5-4-3-2-1

Torsdag

Sykle, 40 min
Styrke, 40 min

Fredag

Lpe, 60 min

Lrdag

Svmme, 40 min

Sndag

Langdistanse, 90 min

8 kommentarer

mormor

07.04.2013 kl.10:52

Hei Stine!

Ser du har luen som jeg har strikket. Kjekt at du bruker den i kulden. Skulle tenkt p det fr, du kan gjerne f en i andre farger til hsten.

Stine

07.04.2013 kl.11:40

Ja, takk for den fine luen! :D Jeg bruker den p tur. Kanskje jeg kan bestille en i rosa og hvit, snn som Andrea sin? :) Ogs er det fint om den er en strrelse strre! :) Hper dere fremdeles koser dere i Spania :) Det er ikke s lenge til vi sees n! :)

bakekona

07.04.2013 kl.13:35

Skikkelig sporty! :D

Jeg har akkurat gjennomfrt ukas siste treningskt og lader opp til en ny uke!

Stine

07.04.2013 kl.13:48

bakekona: Ja, n er det fult fokus mot neste konkurranse 1. mai, s her gr det ikke an ligge p late seg! :)
S bra! :D Det er godt ha treningen unnagjort tidlig p dagen :)

Lena Ludvigsen -

07.04.2013 kl.15:43

Flink du har vrt:) Lykke til!

Stine

07.04.2013 kl.21:55

Lena Ludvigsen: Takk! :)

Mari

10.04.2013 kl.16:32

Lurer p hvilken intensitet du ligger p nr du lper intervall? Bruker du pulsklokke?

Stine

10.04.2013 kl.17:46

Mari: Det sprs litt hvilke intervaller jeg skal lpe. Nr jeg lper 1000-metere ligger jeg nok i intensitet sone 4, men p korte drag (1-3 minutter) er jeg nok oppe i intensitet sone 5. Men det er egentlig bare vill gjetting! Jeg bruker ikke pulsklokke, men har litt lyst til kjpe en :)

Skriv en ny kommentar

Stine

Stine

21, Elverum

Tjohei! :D Jeg er en aktiv jente fra Bergen som studerer Folkehelse ved Hgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Denne bloggen vil for det meste handle om kosthold og sunne oppskrifter, men ogs litt om fysisk aktivitet. Jeg hper du finner en oppskrift som faller i smak. Enjoy! :D Har du sprsml er du velkommen til kontakte meg p stine.sanden@stud.hihm.no eller 95816997. Dersom du nsker bestille produkter fra Herbalife, klikk deg inn p www.herbashop.no/ss98.

Kategorier

Arkiv

Matbloggtoppen
hits